Az ICCT legújabb jelentése alapján a legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátással rendelkeznek a hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás autók- de a helyzetet nehezíti a zöld hidrogén és a technológia adoptációjának kérdése.
A szervezet július elején tett közzé egy jelentést, amelyben azt becsülik, hogy az üzemanyag-cellás járművek rendelkeznek a legalacsonyabb életciklusra vetített CO2 emisszióval, amely még a tisztán elektromos meghajtású járműveket is megelőzi egy kicsivel- azonban az üzemanyag-cellához szükséges hidrogén előállítása igencsak árnyalja a kérdést.
A földgáz alapú hidrogénnel működő hidrogénautók kibocsátását 175 gramm CO2/km-re becsülik, amely ugyan 26%-kal alacsonyabb, mint a benzines járművek kibocsátása, azonban nem versenyezhet a tisztán elektromos autók 50 gramm CO2/km-es értékéhez képest.
Más azonban a helyzet akkor, ha a kizárólag megújuló energiával előállított, ún. zöld hidrogént használnak a tüzelőanyag-cellákban: ebben az esetben az életciklusra vonatkozó kibocsátás megegyezik a tisztán elektromos autók 50 gramm CO2/km-es értékével. A jelentés megjegyzi azonban, hogy a tiszta hidrogén használata jelenleg még nem elterjedt az Európai Unióban.
Bár a hidrogénkutak telepítése, és a technológia adoptációja jelenleg nem csak Európa-szerte, hanem az egész világon döcögősen zajlik, ezért még több évtizednyi munka van addig, hogy valós alternatívát kínáljon a hidrogénautó akár a tisztán elektromos, akár a kevésbé környezetbarát benzinüzemű autókkal szemben, azonban kétségtelenül vitathatatlan a technológiában rejlő potenciál.
Az International Council on Clean Transportation (ICCT) egy 2001-ben alapított kutatóintézet, amely filozófiájának középpontjában a tiszta közlekedés előmozdítása áll. Kutatásokkal és elemzésekkel, politikai tanácsadással és adatgyűjtéssel segíti a döntéshozókat és kormányzati szerveket szerte a világon, hogy fenntarthatóbb közlekedési rendszereket alakítsanak ki.
Az infografika forrása: ICCT